Saturday, August 28, 2010

hari yang meriah....









kenapa tajyk entry aku begitu ye??? ermmmmm.......... semalam aku tido selepas sahur.... huhuhu gler ngantuk.. igt kan nk bgn lewat. tp mama seawal 8 pagi sudah mengejutkan aku... terkejut gak aku nape kene bgn pagi-pagi nie? nak kate anta adik tuisyen lambat ag..kul 12.0 kot... tapi nape ye?? ini membuat kan aku tertanye-tanye di dalam comforter... kenape masih di dalam selimut walaupun sudah bangun ye?? iye aku terlupa mematikan air-cond pas sahur tadi menyebabkan aku sukar untuk keluar dari selimut..... sejuk sangat nie... aku jeling ke katil sebelah? iye!!! adik aku seperti biase tido dengan lenanyer tanpa menggunakan comforter, selimut dan sewaktu dengannyer........ beliau sangat suke dengan suasana sejuk .... masalahnyer beliau x penah rase sejuk pon... pelik jugak disitu????? huh!!( befikir sejenak) ishhh2 nie sudah merepek keterlaluan ini.... berbalik kepada kisah dimana kenapa mama mengejutkan aku seawal pagi ini adalah kerana adik-beradik kepada papa aku nak datang berbuka hari nie..... patut la.. nk suh tolong kemas rumah.... walaupun mama mengupah cleaner harian every week die tapi mesti nak kene kemas2 gak....huhuhu so, dengan malas aku bangun...usai mengemas katil aku pon turun ke bawah sambil mengemaskan rambut.... pastu leh tercegat kat tepi dry kitchen dan menjengukkan kepala kat mama yang berada di wet kithchen sambil bertanya " mama, nak suh org wat ape nie?" mama menjawab, "org nk dtg, xyah la wat ape2?"( terdapat nada sindiran di situ) aku pon menjawab, "erm xpe lah org g mandi dulu la".... maka dengan free2 pagi ini aku dileteri... hehehe padan muka.... sambil naik tangga dan berfikir " nape lah aku bodoh sangat tanye mama pertanyaan yg macam tue, mmg saje carik nahas". so, pas berkemas dan mandi, mama ajak berbincang tentang menu yang ingin disediakan... so, akhirnya keputusan berjaya dibuat....
1) ayam penyet( ayam goreng berempah istimewa)
2)daging masak merah
3) udang galah masak lemak bersama labu
4)hati lembu masak berempah
5) sayur campur goreng
6) ulam dan sambal belacan....
and as the dessert pengat labu dan keledek bersame durian...
nmpak cam banyak tapi denga kehandalan dua orang chef di dapur cepat jer...hahahah
so, pas perap ayam, kiteorg kuar anta adik aku tuisyen... sambil menunggu beliau habis tuisyen, papa bagi cadangan kite g jusco la.. ok gak tu..sampai jusco mama masuk supermarket utk membeli keledek, sayur, mushroom and ape ntah lagi... aku mengambil kesempatan membeli sushi yang telah lame aku xmkan...huhuhu then balik amik adik aku... sampai je rumah terus ke operasi MEMASAK!!!!!!!! iye buat pengetahuan semua mama hanya masak masak lemak and pengat jer termasuk goreng ikan masin.., yang lain aku yang masak.....gler letih dah la x bape shat... huhuuh tapi macam suker jer biler tgk org makan masakan kiter ngan penuh selera sambil memuji2..hahahhahaha terasa bongkak sekejap di situ.. riuh rendah rumah aku tadi coz mak uda, pak uda, pak usu and mak usu mmg happening.... tepat jam 11.00 malam mereka beransur pulang..setelah mengemas, aku lantas memblogging kan diri di atas katil sambil di temani chubby, air mineral and sushi tadi..haahahha ok la...nak layan movie jap..adios............

P/S: gambar2 makanan di atas aku google jer....hahahha taddi buzy sangat. x sempat amik gmbar

2 comments:

saki said...

bon, pasni kau masak la pulak ble kt buat reunion.lol.

leeyana said...

aku on jer...setakat masak, lelap mata jer aku leh wat